ავსტრალიამ 16 წლამდე ასაკის ბავშვებისთვის სოციალური მედიის აკრძალვა მიიღო
ავსტრალიამ დაამტკიცა სოციალური მედიის აკრძალვა 16 წლამდე ასაკის ბავშვებისთვის, ემოციური დებატების შემდეგ, რომელმაც ერში მოიცვა, დაამყარა კრიტერიუმი მთელს მსოფლიოში იურისდიქციებისთვის ერთ-ერთი ყველაზე მკაცრი რეგულაციებით, რომელიც მიმართულია მაღალ ტექნოლოგიებთან მიმართებაში.
კანონი აიძულებს ტექნიკურ გიგანტებს ინსტაგრამისა და ფეისბუქის (NASDAQ:META) მფლობელის მეტადან TikTok-მდე, შეაჩერონ არასრულწლოვანთა სისტემაში შესვლა, წინააღმდეგ შემთხვევაში დაჯარიმდებიან 49,5 მილიონ ავსტრალიურ დოლარამდე (32 მილიონი აშშ დოლარი). მისი აღსრულების მეთოდების გამოცდა იანვარში დაიწყება და აკრძალვა ძალაში შევა ერთი წლის შემდეგ.
სოციალური მედიის მინიმალური ასაკის კანონპროექტი ავსტრალიას აყენებს საცდელ შემთხვევას მზარდი რაოდენობის მთავრობებისთვის, რომლებმაც დააკანონეს ან განაცხადეს, რომ აპირებენ დაწესონ ასაკობრივი შეზღუდვა სოციალურ მედიაზე, ახალგაზრდებზე ფსიქიკური ჯანმრთელობის გავლენის გამო.
ქვეყნებმა, მათ შორის საფრანგეთმა და აშშ-ს ზოგიერთმა შტატმა მიიღეს კანონები არასრულწლოვანთა წვდომის შეზღუდვის შესახებ მშობლის ნებართვის გარეშე, მაგრამ ავსტრალიის აკრძალვა აბსოლუტურია. ფლორიდაში 14 წლამდე ასაკის სრული აკრძალვა სასამართლოში გასაჩივრებულია სიტყვის თავისუფლების მოტივით.
კანონის მიღება ავსტრალიის საპარლამენტო წლის ბოლო დღის შეჯამების შემდეგ აღნიშნავს პოლიტიკურ გამარჯვებას მემარცხენე პრემიერ მინისტრისთვის ენტონი ალბანეზისთვის, რომელიც 2025 წლის არჩევნებზე მიდის საზოგადოებრივი აზრის დაქვეითებული გამოკითხვების ფონზე. აკრძალვას შეეწინააღმდეგა კონფიდენციალურობის დამცველები და ბავშვთა უფლებების ზოგიერთი ჯგუფი, მაგრამ მოსახლეობის 77%-ს ეს სურდა, ბოლო გამოკითხვების თანახმად.
2024 წლის საპარლამენტო გამოძიების ფონზე, სადაც მოისმინეს მტკიცებულებები იმ ბავშვების მშობლებისგან, რომლებმაც თავი დაიზიანეს სოციალური მედიის ბულინგის გამო, შიდა მედიამ მხარი დაუჭირა აკრძალვას, რომელსაც ხელმძღვანელობდა Rupert Murdoch’s News Corp (NASDAQ: NWSA), ქვეყნის უდიდესი გაზეთების გამომცემელი. კამპანიით სახელწოდებით “მოდით იყოს ბავშვები”.